податкова інформує
15:00, 4 січня 2018 р.
Новації законодавства які набрали чинності з 1 січня 2018 рок
податкова інформує
Шановні жителі Нікополя та Нікопольського регіону! Вас вітає
Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун з Новим роком та Різдвом Христовим.
Прийміть сердечні вітання з Новим роком та Різдвом Христовим!
Нехай прекрасні зимові свята принесуть мир, спокій і злагоду, впевненість у майбутньому.
Зичу Вам міцного здоров’я, успіхів, родинного щастя, достатку і благополуччя!
Бажаю гарного настрою і любові, нехай у Вашому житті панують гармонія та вдача!
З повагою Начальник Нікопольської ОДП Володимир Джавун
З першого січня зростає розмір мінімальної заробітної плати
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік» встановлено розмір мінімальної зарплати з 1 січня - 3723,0 грн. З цього часу роботодавці зобов’язані щомісяця нараховувати працівнику за повний відпрацьований місяць заробітну плату не менше 3723 гривень.
Якщо ж заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, то їм необхідно провести доплату до рівня мінімальної, яка виплачується щомісячно одночасно з виплатою заробітної плати.
Відповідно до частини 2 статті 3-1 Закону України «Про оплату праці», при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру не враховуються доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.
За недодержання мінімальних гарантій в оплаті праці передбачено застосування щодо суб’єкта господарювання штрафної санкції у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожного працівника щодо якого вчинено порушення.
Набрали чинності зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що з 01.01.2018 набрав чинності Закон України від 05.10.2017 №2164-VIII (далі – Закон №2154) «Про внесення змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» щодо удосконалення деяких положень», яким внесено зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Згідно з Законом №2164, зокрема, для цілей бухобліку визначено нову класифікацію поділу суб’єктів господарювання за критерієм їх розмірів: мікропідприємства, малі, середні або великі підприємства.
Звітність за міжнародними стандартами мають складати: підприємства, що становлять суспільний інтерес; публічні акціонерні товариства; підприємства, які здійснюють діяльність з видобутку корисних копалин загальнодержавного значення.
Підприємства, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за міжнародними стандартами, зобов’язані забезпечити ведення бухобліку відповідно до облікової політики за міжнародними стандартами після подання першої фінансової звітності або консолідованої фінансової звітності за міжнародними стандартами, що визнається такою у порядку, визначеному міжнародними стандартами.
Також встановлено нові підходи до розкриття фінансової інформації суб’єктами господарювання. Так, окремі категорії підприємств мають оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці (у повному обсязі).
Закон №2164 опубліковано у газеті «Голос України» від 01.11.2017 №202.
До уваги платників! Оновлено форму податкової декларації про майновий стан і доходи
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, щовідповідно до наказу Міністерства фінансів України від 6 червня 2017 року №556 (далі – Наказ №556) форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) та інструкцію щодо її заповнення викладено у новій редакції.
Отже, з 1 січня 2018 року фізичні особи, які згідно з Податковим кодексом України зобов’язані та/або мають право подати декларацію здійснюють свій обов’язок та/або реалізують таке право за формою декларації, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 2 жовтня 2015 року №859 у редакції Наказу №556.
Враховуючи зміни, в декларації передбачено внесення відомостей до категорії платників щодо осіб, які припинили підприємницьку діяльність протягом звітного (податкового) року, шляхом зазначення позначки «V» та визначення дати прийняття рішення про припинення. Такі декларації є ліквідаційними для даної категорії платників податків. Слід зазначити, що цю позначку повинні зазначати лише особи, які прийняли рішення про припинення у звітному році, тобто дата прийняття рішення не повинна бути менше ніж 01.01.2017 та більше ніж 31.12.2017.
Більш детально про зміни, які відбулися у додатках та приклади заповнення оновленої декларації, йдеться у листі ДФС України від 18.12.2017 №35310/7/99-99-13-01-03-17 «Про декларування доходів фізичними особами».
Стартувала кампанія декларування – 2018
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що розпочалася кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків протягом 2017 року, під час якої окремі категорії фізичних осіб:
- зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан та доходи за 2017 рік та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору;
- мають право подати декларації для отримання податкової знижки.
Обов’язок щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) у платників податків виникає:
- при отриманні доходів не від податкових агентів, тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи, тобто які не є підприємцями або не провадять незалежну професійну діяльність;
- при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;
- при отриманні іноземних доходів;
- в інших випадках, передбачених законодавством.
До уваги платників! Нові форми звітності, які застосовуються з 1 січня 2018 року
Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників на те, що з 01.01.2018 року запроваджено оновлені форми звітності, а саме:
1) Податкова декларація з транспортного податку(форма, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №415 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 27.06.2017 р. №595) (електронна форма – J0303602);
2) Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України 16.06.2015 №560 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2017 №9) (електронна форма –J0602006);
3)Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (форма, затверджена наказом Мінагрополітики від 26.12.2011 №772 зі змінами і доповненнями, внесеними наказами Мінагрополітики від 22.03.2013 №205, від 02.12.2015 №461, від 29.03.2016 р. №108, від 17.05.2017 р. №245) (електронна форма J0303307);
4) Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (затверджений наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №469) (електронна форма J0101911 з додатками).
Крім того, з 31.12.2017 року набере чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556, яким викладено у новій редакції форму податкової декларації про майновий стан і доходи та інструкцію щодо її заповнення. Отже, починаючи з 01.01.2018декларація подається за новою формою.
Нагадуємо, що платникам необхідно своєчасного оновити програмне забезпечення, що використовується для формування та подання звітності до контролюючих органів.
До уваги платників! Новації у застосуванні РРО
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 20.12.2017набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 №984 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року №1336» (далі постанова — №984), якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — постанова №1336).
Змінами, внесеними постановою №984, встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) є обов’язковим:
- для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 2, 3, 5, 6, 13, 14, 17, 22, 23, 27 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (далі – Перелік), яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО, –500 тис. гривень на один суб’єкт господарювання;
- для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 4 і 7 Переліку, – 250 тис. гривень на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг).
Крім того, внесеними змінами, зокрема, передбачено, що дія постанови №1336 не поширюється на суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами.
Звертаємо увагу, що підпункти 2 і 6 п.2 змін, затверджених постановою №984 набирають чинності через шість місяців після набрання чинності постановою №984.
Постанову №984 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 20.12.2017 №240.
Зміни норм щодо єдиного внеску, які набрали чинності з 1 січня 2018 року
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 03.10.2017 №2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» (далі – Закон №2148), який набув чинності 11.10.2017, внесено зміни, зокрема, до Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Запроваджені Законом №2148 зміни норм щодо єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) наберуть чинності з 01.01.2018 та передбачають, зокрема, наступне:
► максимальна величина бази нарахування єдиного внеску становитиме 15 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом;
► платниками єдиного внеску також будуть і члени фермерського господарства (у разі, якщо вони не належать до кола осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах);
► у разі якщо фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) і члени фермерського господарства отримують пенсію або соціальну допомогу, вони звільняються від сплати єдиного внеску за себе;
► ФОП – платники єдиного податку першої групи втрачають право на сплату єдиного внеску у сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску: з 01.01.2018 вони будуть сплачувати єдиний внесок у повному мінімальному розмірі, як і інші ФОП;
► фізичні особи, які виконують роботи на підставі договору цивільно-правового характеру, ФОП, а також особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства тепер також підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню;
► ФОП; особи, які провадять незалежну професійну діяльність та члени фермерського господарства з 01.01.2018 сплачуватимуть єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Типи об’єктів оподаткування оновлено станом на 22.12.2017
Нікопольська ОДПІ нагадує, що платники податків повинні повідомляти контролюючий орган про всі об’єкти оподаткування, пов’язані з господарською діяльністю.
Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою №20-ОПП (далі – форма №20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків та передбачає заповнення типа об’єкта оподаткування (гр.3).
Звертаємо увагу, що оновлений оновлений довідник Типів об’єктів оподаткування станом на 26.12.2017 розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України у розділі «Довідники» за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/
Затверджено новий Державний реєстр РРО
Нікопольська ОДПІ інформує, що ДФС України наказом від 18.12.2017 №854 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Державний реєстр).
Оновлений Державний реєстр містить перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.
Кількість моделей РРО збільшилась до 160 (раніше моделей РРО було 152).
Також, в оновленому Державному реєстрі наведено перелік РРО, виключених з Державного реєстру у 2016 – 2017 роках, експлуатація яких не дозволяється (таких РРО 5 моделей).
Слід зазначити, що втратив чинність наказ ДФС України від 07.06.2017 №406.
ДФС розпочала консультації з бізнесом щодо змін в СМКОР
Державна фіскальна служба України розпочала відкритий процес підготовки змін до системи моніторингу ризиків та блокування податкових накладних. Відповідно до законодавчих змін СМКОР призупиняє дію на два місяці. За цей час від набрання законом чинності Кабінет Міністрів України має визначити новий порядок дії системи блокування податкових накладних.
Враховуючи це, ДФС розпочато низку консультацій з бізнесом та експертами щодо напрацювання пропозицій до удосконалення системи.
«Ми ініціювали проведення консультацій з бізнесом, експертами, щоб новий порядок роботи СМКОР влаштовував всі сторони – і бізнес, і державу», - зазначив Мирослав Продан під час першої зустрічі з представниками бізнесу в ДФС.
Учасники зустрічі обговорили проблематику підприємств та ДФС у рамках роботи системи і можливі шляхи її вирішення.
На думку бізнесу, потребують розширення критерії визначення ризиковості операцій, які б забезпечили безперешкодну реєстрацію податкових накладних чесному бізнесу та блокування схемного кредиту.
«Попереду у нас багато роботи і ми ініціювали ще до нового року низку зустрічей з бізнесом, експертами, щоб вже починати роботу по змінах в Податковий кодекс, які були прийняті Верховною Радою», - підкреслив в.о. Голови ДФС.
(Інформація прес-служби ДФС України).
2018 рік стане роком розбудови фіскальної служби
У наступному році ДФС докладатиме значних зусиль для забезпечення платежів до бюджету, індикативні показники по яким перевищують цьогорічні на 123,8 млрд. грн. На цьому наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час апаратної наради з керівниками територіальних органів служби.
«2018 рік стане роком розбудови, підняття і повернення довіри як суспільства, так і бізнесу до ДФС. У нас все для цього є. Ресурс, який вдалося нам акумулювати, дозволить підняти ДФС на абсолютно інший рівень. Більше того, у нас сьогодні є низка напрацювань, пов’язаних зі змінами, які внесені Законом про бюджет в Податковий та Митний кодекси. Також в наступному році ми плануємо провести низку функціональних та інституційних змін. Все це дає нам сьогодні можливість з впевненістю заявляти про виконання завдань 2018 році у повному обсязі», - зазначив Мирослав Продан.
Зокрема, індикативні показники з надходжень (сальдо) до державного бюджету у 2018 році для Державної фіскальної служби України визначені на рівні 771,7 млрд. грн.
Так, сума податкових платежів (сальдо) складає 399,9 млрд. грн., що перевищує показник 2017 року на 35,6 млрд. грн. Запланований збір митних платежів – 371,8 млрд. грн., який більше 2017 року на 88,2 млрд. гривень.
Показники надходжень з основних податків на 2018 рік: з ПДВ з вироблених в Україні товарів - 84,3 млрд. грн., ПДВ з ввезених в Україну товарів – 300 млрд. грн., акцизного податку – 124,1 млрд. грн., податку на прибуток – 81,8 млрд. гривень.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Митники України та США посилять співпрацю у напрямі виявлення та мінімізації терористичних загроз
У рамках багаторічної та ефективної співпраці ДФС з Програмою з експортного контролю та безпеки кордонів (EXBS), яка фінансується Державним Департаментом США, співробітники ДФС разом з колегами з Держприкордонслужби у грудні взяли участь у Міжнародній програмі з обміну досвідом в США в сфері націлювання (таргетингу) та управління митними ризиками з метою виявлення та мінімізації терористичних загроз.
Під час візиту українські митники мали змогу ознайомитись з останніми досягненнями Митно-прикордонної служби США (СВР) у сфері протидії терористичним загрозам, інструментами та ресурсами, які використовує СВР для аналізу попередньої інформації, методами профілювання, механізмами координації на національному та локальному рівні, порядком реагування на спрацювання системи аналізу ризиків.
Багато уваги під час візиту було приділено роботі Національного Таргетинг Центру СВР, основним завданням якого є виявлення та локалізація загроз національній безпеці під час переміщення осіб, товарів та транспортних засобів через митний кордон.
Окремо обговорювались питання функціонування системи ATS (Automated Targeting System – Автоматизована система націлювання на основі аналізу попередньої інформації про пасажирів, що переміщуються авіатранспортом) та розгортання міжнародної версії цієї системи (ATS-G) в Україні. Також розглядалися основні питання та положення підготовленого ДФС проекту Меморандуму про співробітництво між CBP та ДФС стосовно співпраці з використання інформації про пасажирів, який планується підписати як один з етапів розгортання ATS-G в Україні. Згідно з положеннями проекту Меморандуму передбачена можливість приєднання до нього інших зацікавлених міністерств та відомств України, зокрема, Держприкордонслужби, що передбачає надання доступу до технічних засобів обробки інформації, а саме – системи ATS-G.
Система ATS-G надасть можливість ключовим агенціям в сфері протидії терористичним загрозам здійснювати аналіз даних та нівелювати ризики вчинення протиправних дій.
Варто відмітити, що робота щодо розгортання в Україні ATS-G здійснюється в рамках виконання рекомендацій СВР з питань митної реформи, які підтримані Урядом України.
Користуючись нагодою, ДФС висловлює подяку СВР та EXBS за вклад у розвиток національної митної справи та сподівання на подальшу плідну співпрацю у сфері націлювання та управління митними ризиками.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
Більше інформації шукайте в розділі Податкова інформує
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
17:23
18 грудня
19:46
16 грудня
Оголошення
00:00, 2 грудня 2016 р.
00:00, 5 грудня 2016 р.
00:00, 2 грудня 2016 р.
00:00, 22 листопада 2016 р.
00:00, 2 грудня 2016 р.
live comments feed...