• Головна
  • УВАГА!!! Змінено бюджетні рахунки! Інформація щодо діяльності ДФС України
податкова інформує
16:00, 11 січня 2018 р.

УВАГА!!! Змінено бюджетні рахунки! Інформація щодо діяльності ДФС України

податкова інформує

УВАГА!!! Змінено бюджетні рахунки для сіл, селищ і міст, що об’єднались у територіальні громади

На Нікопольщині триває процес децентралізації та у зв’язку з цим об’єднання територіальних громад сіл, селищ та міст регіону. Відтак відповідно до вимог Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» у органах Державної казначейської служби України з 01.01.2018 відкриваються нові рахунки для зарахування надходжень до новоутворених об’єднаних територіальних громад, місцеві ради яких набули повноважень за результатами місцевих виборів, що відбулися у 2017 році. Разом із тим попередні рахунки, що були відкриті для сіл, селищ, міст, що увійшли до складу об’єднаних територіальних громад, починаючи з 01.01.2018 закрито. Про це повідомила начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольської ОДПІ Ярина Кальник.

Отож, шановні платники, будьте уважними! І задля недопущення випадків помилкової сплати податків і зборів на неправильні бюджетні рахунки з подальшими негативними наслідками як для бюджету ОТГ, так і для суб’єкта господарювання, що помилився, дізнайтесь реквізити відкритих в органах Казначейства рахунків на веб-порталі ДФС України в рубриці «Бюджетні рахунки» за гіперпосиланням http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

За підсумками 2017 року від платників Дніпропетровщини до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 77,1 млрд. грн. податків і митних платежів та майже 11,3 млрд. грн. ЄСВ

Протягом 2017 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням ДУ офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 77 млрд. 118,9 млн. грн., що на 21 млрд. 68,4 млн. грн., або на 37,6 % більше, ніж за січень - грудень 2016 року. Про це проінформувала в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

Так, до загального фонду Державного бюджету в минулому році мобілізовано 56 млрд. 588,7 млн. грн., що на 16 млрд. 766,9 млн. грн. або на 42,1% більше, ніж у позаминулому році.

Місцеві бюджети Дніпропетровщини протягом 2017 року отримали 20 млрд. 530,2 млн. грн. Це на 4 млрд. 301,5 млн. грн., або на 26,5% більше фактичних надходжень 2016 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за підсумками 2017 року зібрано 11 млрд. 283,6 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 42,1%, або на 3 млрд. 341,5 млн. грн.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Дніпропетровщина: підведені підсумки деклараційної кампанії - 2017

Кампанія декларування громадянами доходів, одержаних у 2016 році, тривала з 1 січня по 31 грудня 2017 року. За цей період декларацію про майновий стан і доходи надали 47328 громадян.

«Загальна сума задекларованого громадянами доходу в минулому році за 2016 рік складає 2 млрд. 837,5 млн. грн. Податок на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету становить 101,3 млн. грн. Це на 19,8 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2016 року. Сума військового збору до сплати - 16,4 млн. грн., що перевищує позаминулорічні показники на 2,5 млн. грн.», - повідомив начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов.

Керівник управління також зазначив, що у минулому році право на податкову знижку використали 8558 громадян області, яким підлягає повернення з бюджету 12,7 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.

200 мільйонерів Дніпропетровщини задекларували 1 млрд. 148,0 млн. грн. Сума сплати до бюджету складає: 27,9 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 3,6 млн. грн. військового збору.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Місцеві податки і збори. Особливості оподаткування

Нещодавно в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулась прес-конференція на тему: «Місцеві податки і збори. Особливості оподаткування» за участі заступника начальника управління – начальника відділу адміністрування податку на прибуток управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Віталія Мироненко.

Він зазначив, що в процесі децентралізації основним джерелом надходжень місцевих бюджетів мають стати власні доходи, у тому числі місцеві податки і збори. Тому підвищення ролі саме місцевих податків та зборів і збільшення їх частки у складі доходів є головним напрямком зміцнення місцевих бюджетів та розширення фінансової автономії відповідних територій.

За словами Віталія Мироненка: «За 2017 рік в цілому по області забезпечено надходження 3338,0 млн. грн. місцевих податків і зборів, що на 175,1 млн. грн. більше у порівнянні з 2016 роком (3162,9 млн. грн.)

Найбільшу питому вагу в надходженнях займає плата за землю – 82,2 % або 2745,3 млн. грн. Друге місце займає єдиний податок з юридичних осіб-17,4% або 579,6 млн. грн.

Надходження інших місцевих податків склали: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 194,2 млн. грн.; транспортний податок – 8,0 млн. грн.».

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Хто зобов’язаний подавати декларацію про доходи?

З початку 2018 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних у минулому році. Про це нагадав перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає при отриманні:

- доходів від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо;

- доходів у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року;

- інвестиційного доходу;

- іноземного доходу;

- та в інших передбачених Податковим кодексом України випадках.

Громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2017 року, податкову декларацію можуть подати протягом 2018 року.

Звертаємо увагу, що податкова декларація не подається громадянином, якщо він отримував доходи:

- від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених ІV розділом ПКУ;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до ІV розділу ПКУ;

- у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

Реалізація технічно складних побутових товарів із застосуванням РРО

На особистій зустрічі, яка пройшла в Нікопольській ОДПІ із платниками податків начальник відділу реєстрації та обліку платників, ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Ольга Жевнерова повідомила щодо реалізації технічно складних побутових товарів із застосуванням РРО.

РРО не застосовуються платниками єдиного податку першої, другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.

Норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

РРО та розрахункові книжки не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) фізичними особами - підприємцями, які належать відповідно до Кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО затверджено постановою КМУ від 16.03.2017 року № 231.

При цьому винятків щодо можливості незастосування РРО для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.

Отже, при роздрібній торгівлі технічно складними побутовими товарами, що були у використанні, та на які гарантія продавцем не надається, фізичним особам - підприємцям - платникам єдиного податку необхідно проводити такі розрахункові операції із застосуванням переведеного у фіскальний режим РРО.

Зазначена норма передбачена п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України; п. 6 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та роз’яснена в індивідуальній податковій консультації ДФС України від 16.05.2017 р. N 205/Б/99-99-14-05-01-14/ІПК.

Особливості використання РРО під час продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту

Начальник відділу реєстрації та обліку платників, ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Ольга Жевнерова на прес-конференції проінформувала про особливості використання РРО під час продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Згідно з редакцією п.6 ст.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», яка діє з 01.01.2017, реєстратори розрахункових операцій і розрахункові книги не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Згідно з п.296.10 ст.296 ПКУ РРО не застосовуються платниками єдиного податку – фізичними особами – підприємцями I, II і III груп (незалежно від обраного виду діяльності), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень. Але, норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО, затверджений постановою КМУ від 16.03.2017 №231 (далі – Перелік №231). Ця постанова набула чинності з 08.05.2017.

Це норми законодавства, а ось як вони працюють на практиці, давайте обговоримо на прикладі конкретних ситуацій.

Наприклад:

Чи обов’язково застосовувати РРО у разі реалізації виключно технічно складних побутових товарів, які були використані і на які гарантія продавцем таких товарів не надається (техніка б/в)?

Згідно з Переліком №231 до таких товарів належать, зокрема, смартфони і мобільні телефони, які мають згідно УКТ ЗЕД код 8517 12 00 00. При цьому, виключень щодо можливості незастосування РРО для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.

Отже, при роздрібній торгівлі мобільними телефонами, які були у використанні, фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку необхідно проводити розрахункові операції із застосуванням зареєстрованого і переведеного у фіскальний режим роботи РРО.

Чи необхідно на всіх господарських одиницях застосовувати РРО підприємцю – платнику єдиного податку, що здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, тільки в одній з господарських одиниць, а на інших - супутні товари (послуги)?

Якщо підприємець – платник єдиного податку II або III груп здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту лише в одній з господарських одиниць, то така особа зобов’язана проводити розрахункові операції з використанням РРО на всіх структурних підрозділах. Зокрема, слід застосовувати РРО або розрахункові книги і книги обліку розрахункових операцій на всіх інших господарських одиницях незалежно від асортименту товарів. Адже вимоги законодавства відносяться до платника податків – суб’єкта господарювання, а не до його структурних підрозділів.

Як бути у тому випадку, якщо суб’єкт господарювання сумнівається, чи відноситься товар, яким він торгує, до Переліку №231?

З питання уточнення відповідності товарів коду товарної класифікації згідно УКТ ЗЕД слід звернутися до Торгівельно-промислової палати України (її регіональним відділенням), або Науково-дослідного інституту судових експертиз, або Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Окрему увагу хочу приділити питанню застосування РРО фізичними особами – підприємцями, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування ІІ і ІІІ груп та нагадати їм, що у разі перевищення обсягу доходу в 1 000 000 гривень протягом календарного року вони зобов’язані у своїй діяльності застосовувати зареєстрований, опломбований і переведений у фіскальний режим роботи РРО.

Запровадження ІТС «Електронний кабінет»

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2017 №637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», зареєстрованого в Міністерстві юстиції 01 серпня 2017 року за №942/30810, запроваджено інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет».

Створення ІТС «Електронний кабінет» забезпечено на базі існуючого електронного сервісу «Електронний кабінет платника».

Електронний кабінет має функціональні частини:

відкрита  (загальнодоступна) частина та приватна частина (особистий кабінет).

Для забезпечення взаємодії засобами Електронного кабінету в приватній частині (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою веб-сторінкою користувача, платник податків здійснює електронну ідентифікацію з використанням ЕЦП відповідальних осіб платника (директора, бухгалтера, осіб, які мають право підпису), наданого будь-яким акредитованим центром сертифікації ключів відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис».

Приватна частина (особистий кабінет) Електронного кабінету забезпечує надання платнику податків послуг, перелік яких передбачено Податковим кодексом України.

Для забезпечення можливості незалежної перевірки коректності роботи Електронного кабінету у розділі «Електронна звітність» офіційного веб-порталу ДФС розміщено перелік тестових платників.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.

Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Актуально для платників податків!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу [email protected] з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.

Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Більше інформації шукайте в розділі Податкова інформує

Сектор організації роботи

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...